Missie

DEFICOM is een communicatiegroep die, binnen deze sector in de ruime betekenis van het woord als doel heeft twee pijlers te ontwikkelen. Binnen elk van die pijlers waakt DEFICOM over het creëren van financiële waarde en het samenbrengen van een bedrijvenproject rond waarden in het voordeel van de klanten, de werknemers en de aandeelhouders van de bedrijven in kwestie.

•    De voornaamste pijler is gericht op de sector van Events en Entertainment.

In de sfeer van deze sector heeft de groep de taak interesse te tonen voor elk bedrijf dat een referentie is binnen zijn activiteitensegment.

Momenteel omvat de pijler de groep FISA LIFECOM, marktleider in België op het gebied van de organisatie van beurzen en evenementen, met sterke merken zoals BATIBOUW, COCOON, VAKANTIESALON… Elk van deze evenementen is een niet te missen afspraak binnen elke niche.

De pijler omvat ook de groep CRAZY, een producent van sensuele voorstellingen met een sublieme en kunstige kijk op het vrouwelijk lichaam. De groep CRAZY is in de allereerste plaats gestoeld op de exploitatie in Parijs van het historisch cabaret, CRAZY HORSE, dat opgericht werd door een geniaal visionair, Alain Bernardin, en ontwikkelt zich progressief op de internationale markten.

DEFICOM heeft in gelijke delen een partnerschap aangegaan met Jan STAELENS, voormalig CFO van de groep KINEPOLIS en de groep ROULARTA, om de groep I-MAGIX te beheren die over twee multiplexbioscopen beschikt in Bergen en Doornik. Via deze groep wensen wij deel te nemen aan de consolidatie van de markt van multiplexbioscopen in België en meer bepaald in Wallonië.

Binnen deze ‘Event & Entertainment‘-pijler wil DEFICOM in principe beurshandelaar (of medebeurshandelaar) en belangrijke aandeelhouder of hoofdaandeelhouder zijn. De groep past in een perspectief van het creëren van waarde op lange termijn.

• De tweede pijler van DEFICOM verzamelt zogenaamde ‘begeleidingsparticipaties’, voornamelijk binnen de sector van de Media en Telecom.

DEFICOM is dus begeleidings- en ondersteuningsaandeelhouder op lange termijn, maar zonder noodzakelijk betrokken te worden bij de operationele verantwoordelijkheid van de betreffende bedrijven. De groep biedt zowel haar jarenlange ervaring en knowhow – die ze verworven heeft bij talloze investeringen binnen de sectoren van media en telecom – als zijn netwerk met professionele en institutionele contacten aan.

De belangrijkste participatie van deze pijler is CODITEL /NUMERICABLE BELUX, die op de Belgische en Luxemburgse markten een bijzonder dynamisch en performant speler is in het leveren van quadruple play-aanbiedingen (televisie, internet, vaste telefonie en mobiele telefonie).

DEFICOM is ook aanwezig in de groep PSYCHOLOGIES MAGAZINE, die PSYCHOLOGIES uitgeeft, een titel die in Frankrijk meer dan twee miljoen lezers heeft en die beschikt over de bijzondere mogelijkheid om lezersgemeenschappen bij elkaar te brengen. Het magazine richt zich ook op diverse internationale markten, waaronder de Belgische.

*           *
*

Ongeacht de pijler waartoe het bedrijf behoort en waarin DEFICOM aanwezig is, treedt de groep steeds op binnen een duurzaam constructieperspectief.

Door te steunen op sterke en gemotiveerde managementteams probeert DEFICOM een ambitieus en stuwend bedrijvenproject te formuleren of actief deel te nemen aan de formulering van een dergelijk lang termijnproject, maar met een hele resem fases op korte en middellange termijn. Dit project dient bekrachtigd te worden door alle belangrijke figuren van het bedrijf, de eventuele medeaandeelhouders, het managementteam en alle werknemers. Dit wordt ook opgenomen in de externe communicatie van het bedrijf met het oog op de coherente en valoriserende ‘story telling’.

Eén van de voornaamste doelstellingen van DEFICOM is het creëren van waarde. De monetarisering ervan is ontegensprekelijk één van de belangrijkste doelstellingen van de werking van de groep, maar het is echter niet de enige doelstelling. DEFICOM is ervan overtuigd dat een bedrijf haar capaciteit moet versterken om een zo gunstig mogelijk resultaat neer te zetten en een dynamiek te creëren die niet enkel steunt op de winstcultuur. De menselijke hulpbronnen streven altijd het hoogst mogelijke na op gebied van kwaliteit, klantvriendelijkheid en design.