Events & Entertainment

De eerste activiteitenpijler van DEFICOM behandelt Ervaringen en onthaal van het publiek: het organiseren van grote events en spektakels.

Deze pijler « Events & Entertainment » is geconcentreerd op twee participaties: FISA LIFECOM SA en CRAZY INVEST SA.

DEFICOM is operationeel- en meerderheidsaandeelhouder in beide ondernemingen.

De evenementen- en de spektakelwereld hebben meer en meer gemeenschappelijke punten. Ze gebruiken beide dezelfde hefbomen en vaardigheden. Zowel op een beurs als tijdens een spektakel is de bezoeker/kijker op zoek naar verrassing en ontspanning. Hij is op zoek naar een « ervaring », die zijn zintuigen zoveel mogelijk prikkelt: het zien, het voelen, het horen, ruiken en smaken, waaraan de emotie toegevoegd wordt. In staat zijn deze «ervaring» te creëren, de bezoeker/kijker een combinatie van gevoelens bezorgen die hem/haar een wauw-gevoel geven dat noodzakelijk is om een event te doen slagen; dat is het doel van de organisator, of het nu om een spektakel, een beurs of eender welk ander soort evenement gaat.

DEFICOM spant zich in om zoveel mogelijk bruggen en synergiën te creëren tussen de werelden van beide participaties van Events & Entertainment, met name FISA LIFECOM en CRAZY INVEST die autonoom beheerd worden op het vlak van winst en belangen.

FISA LIFECOM

De bedrijvengroep FISA LIFECOM (www.fisa.be) organiseert beurzen, terugkerende events en tentoonstellingen. Momenteel zijn ze voornamelijk actief in België.

Onder de beurzen en events georganiseerd door FISA bevinden zich de jaarlijkse niet te missen afspraken voor de Belgen zoals BATIBOUW (www.batibouw.be), het VOEDINGSSALON (www.salonalimentation.be), het VAKANTIESALON (www.salondesvacances.be) of COCOON (www.cocoon.be).

FISA LIFECOM is een « pure player »: de groep concentreert zich op het organiseren op zich en het opwekken van financiële en sociale meerwaarde. FISA LFECOM is bewust karig met het verlenen van diensten voor events van derden en met het bezit en/of beer van onroerende infrastructuren voor events.

De eerste missie van FISA LIFECOM is het bieden van een gepast antwoord op de behoefte van twee groepen personen die persoonlijk in contact wensen gebracht te worden via het organiseren van een event.

In totaal lokken alle beurzen die door FISA LIFECOM beheerd worden jaarlijks ongeveer 750.000 bezoekers, 2.700 exposanten en 300.000 m² expositieruimte (wat gelijk staat met zestig voetbalvelden). FISA LIFECOM is met verve de grootste organisator van beurzen in België. Globaal gezien zorgt deze activiteit voor een omzet van meer dan 22 miljoen euro.

De professionele dimensie (« Business-to-Business ») vertegenwoordigt een niet te verwaarlozen deel van events die georganiseerd worden door de groep FISA LIFECOM (zoals bijvoorbeeld de « Professionele dagen » waarmee BATIBOUW steevast geopend wordt, dit is de belangrijkste jaarlijkse afspraak van de bouwsector). Toch is een groot aantal van de events gericht op het grote publiek, dat een sterke band met hen heeft.

De groep FISA LIFECOM organiseert ook regelmatig tentoonstellingen (zoals « STAR WARS, THE EXHIBITION » gewijd aan het universum van de saga bedacht door Georges Lucas).

Tot slot organiseert FISA LIFECOM jaarlijks in Deauville, de « TOPONTMOETINGEN VAN DEAUVILLE » (www.topontmoetingen.be), een event dat honderden Belgische beslissingsnemers samenbrengt.

FISA LIFECOM is een strategisch partnership aangegaan met de groep BRUSSELS EXPO, die de tentoonstellingshallen op de Heizel in Brussel exploiteert en waarvan de stad Brussel op economisch vlak de meeste vruchten plukt.

PERMANENTE BEURZEN EN EVENTS DIE DOOR FISA LIFECOM GEORGANISEERD WORDEN

BATIBOUW: nationale beurs voor bouwen, verbouwen en inrichten – Frequentie: jaarlijks rond eind februari – Plaats: BRUSSELS EXPO – www.batibouw.com

BUILD-IT : nationale beurs voor IT-producten en -diensten voor bouwprofessionals – Frequentie: jaarlijks rond eind februari (gedurende de eerste dagen van BATIBOUW) – Plaats: BRUSSELS EXPO – www.build-it.be

COCOON : nationale beurs voor decoratie en binnenhuisinrichting – Frequentie: jaarlijks in november – Plaats: BRUSSELS EXPO – www.cocoon.be

CONCEPT & BUILD FOR STUDENTS : event voor laatstejaarsstudenten van architectuur en binnenhuisinrichting – Frequentie: jaarlijks in gedurende BATIBOUW) – Plaats: BRUSSELS EXPO – www.conceptandbuild.be

TOPONTMOETINGEN VAN DEAUVILLE : event dat een selectieve groep van beslissingsnemers uit de bedrijfswereld, politiek en sociale spelers samenbrengt… – Frequentie: jaarlijks op het einde van maart – Plaats: Deauville (Frankrijk) – www.topontmoetingen.be

VOEDINGSSALON: Food & feel good – Frequentie: jaarlijks in oktober – Plaats: BRUSSELS EXPO – www.voedingssalon.be

VAKANTIESALON: nationale beurs voor vakantie en vrije tijd – Frequentie: jaarlijks eind februari – Plaats: BRUSSELS EXPO – www.vakantiesalon.be

BB-turtle-2015VASA-NL-Logovoedingssalon-color  logo-cocoon-black-NL

De ‘groep CRAZY‘ (www.lecrazyhorseparis.com) is producent van sensuele en artistieke voorstellingen, die de vrouwelijke schoonheid benadrukken. De groep baat haar eigen cabaret ‘CRAZY HORSE‘ uit dat gelegen is aan de avenue George V nr. 12 in het 8ste arrondissement van Parijs, waar momenteel een voorstelling van de hand van Philippe Découflé en Ali Madhavi (‘Désirs’ (verlangens)) loopt, die lovende kritieken krijgt van de recensenten en het publiek. Sinds 2005, het jaar waarin het werd overgenomen door een rondvraag onder leiding van Philippe Lhomme, werd het cabaret vernieuwd en werd de communicatie volledig herbekeken met, onder andere, het concept van de ‘guest stars’. Deze worden voor een bepaalde tijd uitgenodigd, hetzij om op te treden op het podium met de danseressen van de permanente groep (‘vrouwen’ zoals Arielle Dombasle, Dita Von Teese of Conchita Wurst), hetzij om zichzelf opnieuw uit te vinden in de wereld van het cabaret (‘ontwerpers’ zoals Christian Louboutin).

De groep produceert ook een internationale tournee van de voorstelling ‘Forever Crazy': een dartele mix van historische scènes van Alain Bernardin, de oprichter van de CRAZY HORSE, en scènes uit het nieuwe repertoire. De tournee hield reeds halt in Genève, Madrid, Moskou en Taiwan en blijft de wereld rond reizen…

De strategische doelstelling is het heroprichten van één of verschillende CRAZY HORSE‘s in de Verenigde Staten, en een poging wagen op de uitgestrekte Aziatische markt.

VISUEL PIERRE ET GILLES